Beloningsbeleid, vergelijkingskaarten en dienstenwijzer

Op deze pagina vind je onze vergelijkingskaarten en beloningsbeleid. Hiermee willen we jou een duidelijk beeld geven van onze werkwijze en wat je van ons kunt verwachten.

Op deze pagina

Jouw persoonlijke situatie is altijd ons uitgangspunt voor een gedegen, passend en 100% onafhankelijk advies.

Onze dienstenwijzer

In onze dienstenwijzer kun je informatie vinden over onze werkwijze, hoe wij omgaan met jouw persoonlijke gegevens en wat je kunt doen als je een klacht hebt. Het is belangrijk om deze informatie goed door te nemen.

Neem gerust contact met ons op als je na het lezen van de dienstenwijzer nog vragen hebt.

Beloningsbeleid

De beloning van onze binnen- en buitendienstmedewerkers bestaat uit een vast salaris. Het vaste salaris van onze medewerkers is marktconform.

Onze vergelijkingskaarten

Informatie over de kosten voor onze dienstverlening vind je terug in onze vergelijkingskaarten. Een vergelijkingskaart is een gestandaardiseerd document dat er bij elke aanbieder of financiële dienstverlener hetzelfde uitziet. Het geeft de gemiddelde kosten weer en dus niet precies de kosten die jij gaat betalen. In de vergelijkingskaart zie je ook een beschrijving van onze werkzaamheden.

Leeswijzer vergelijkingskaarten (AFM)

Waarom een vergelijkingskaart?

De verplichting om klanten te wijzen op onze vergelijkingskaarten komt voort uit het provisieverbod die in 2013 haar intrede deed. Wij zijn blij met deze wetgeving. Iedereen moet zich nu aan regels houden die onafhankelijke advisering bevorderen.

 

Met de vergelijkingskaart maak je als consument een goede vergelijking tussen verschillende adviseurs. Op de vergelijkingskaart staat informatie over de dienstverlening, onafhankelijkheid en de kosten van de adviseur. Alle financieel dienstverleners werken met hetzelfde standaarddocument. De vergelijkingskaart is de opvolger van het dienstverleningsdocument. 

 

Waarom een provisieverbod?

Voor 2013 leek het alsof financieel advies gratis was. Maar dat was het niet. De kosten voor advies zaten verwerkt in de productprijs in de vorm van provisie, waardoor klanten niet merkten dat ze voor advies betaalden. 

 

Verschillen in de hoogte van provisies die banken en verzekeraars aan zelfstandig adviseurs betalen, konden verkeerde prikkels geven aan de adviseur. Zo kon het voorkomen dat een adviseur een bepaald financieel product adviseerde vanwege de hoge provisie, terwijl dit niet het meest passende product hoefde te zijn.

 

Door de zelfstandige adviseur rechtstreeks te betalen voor advies, heeft hij geen andere belangen dan het belang van de klant en zal hij ook in dat belang adviseren.

Kennis maken?

Jouw team van Kros Knipscheer AssurantieAdviseurs bestaat uit flexibele en enthousiaste professionals die zich iedere dag opnieuw inspannen om je optimaal van dienst te zijn. We maken graag kennis met je!